Wybór oprogramowania dopasowanego do organizacji
System powinien być maksymalnie dopasowany do procesów istniejących w firmie do tej pory. Wyjątkiem jest sytuacja, w której procesy nie działają i chcemy je ulepszyć – wtedy moment przejścia na oprogramowanie może być przełomem i szansą na dobrą zmianę. Należy się bacznie przyjrzeć, czy sposób działania narzędzia HR-owego, a tym samym procesu (metody działania), które ono wymusi po wprowadzeniu – będzie dobre dla przedsiębiorstwa.
Procesy, a tym samym oprogramowanie muszą koniecznie przynosić następujące korzyści:
• zmniejszać koszty
• optymalizować czas pracy poświęcany na zarządzanie kadrowe
• podnosić efektywność zespołu
• budować dobrą atmosferę w zespole
• gwarantować bezpieczeństwo prawne i zgodność z RODO
System kadrowy – zalety, które przyśpieszają wdrożenie
UX / prostota dla pracowników
Im bardziej intuicyjny interfejs oraz mniej ścieżek do osiągnięcia tego samego celu (mniej kliknięć), tym szybciej następuje adaptacja w zespole.
Integracja z systemem płacowym
Np. Enova365, Symfonia, ERP Optima i WF Gang. Przyspiesza procesy i zmniejsza błędy ręcznych operacji na danych płacowych.
Lokalizacja i zgodność z polskim prawem
Warto wybierać rozwiązania lokalne (polskie), ponieważ: oferują wsparcie techniczne na wysokim poziomie, mogą dostosować system do potrzeb użytkownika, dane osobowe są bezpieczne, a funkcje systemu są opracowane zgodnie z przepisami.
Wsparcie wdrożeniowe dostawcy
Migracja danych, indywidualna konfiguracja, szkolenia, SLA – to klucz do minimalnych zakłóceń w pracy firmy.
Krok-po-kroku plan wyboru i wdrożenia minimalizujący zakłócenia
1. Zbierz właścicieli procesów: HR, IT, kierownictwo, 1–2 userów reprezentujących zespół.
2. Określ „must have” (wnioski urlopowe, RCP, teczki osobowe) i „nice to have”.
3. Sprawdź dostępne na rynku narzędzia.
4. Spotkaj się z zespołem dostawcy oprogramowania – na przykład na bezpłatnej prezentacji systemu Synerdi.pl, aby poznać wszelkie funkcje i korzyści, które możesz otrzymać.
5. Wybór dostawcy i zakup systemu.
6. Uruchomienie, konfiguracja i migracja.
7. Pilot (2–4 tyg.) — uruchom w 1 dziale (np. administracja lub mały team), równoległa praca z dotychczasowym procesem:
a. Zbieraj feedback codziennie/raz w tygodniu.
b. Mierz: czas poświęcany na te same zadania ale przy użyciu systemu.
c. Popraw workflow zatwierdzania, uprawnienia.
d. Szkolenia i komunikacja.
e. Wprowadzenie dla wszystkich.
Dlaczego zespół Synerdi.pl kładzie duży nacisk na wysoki standard obsługi i wsparcia technicznego?
Każde nowe środowisko wymaga tego, aby je poznać, a każdy system aby był bezpieczny i precyzyjny posiada szereg walidacji, które prowadzą użytkownika w ramach dostępnych możliwości, np. limitów urlopowych, zajętości kalendarza, czy nienakładania się wpisów w rejestracji czasu pracy. Materia prawa pracy jest bardzo szczegółowa i gwarantuje pracownikom i pracodawcy bezpieczeństwo we właściwych ramach, a systemy kadrowe muszą ją odzwierciedlać. Dlatego wsparcie przedwdrożeniowe i powdrożeniowe świadczone z wysokim zaangażowaniem pomaga naszym klientom lepiej poznać program zarówno przed zakupem, jak i podczas nauki użytkowania. Zauważamy, że intuicyjny system połączony z wysokim zaangażowaniem wdrożeniowców zaraz po zakupie sprawia, że po okresie rozbiegu klienci korzystają z programu bez przeszkód i są niezwykle samodzielni.
Jeśli chcesz lepiej poznać Synerdi.pl – zapraszamy na bezpłatną 20-minutową prezentację. Umów się tutaj: https://synerdi.pl/prezentacja-systemu/
