Jak usprawniać komunikację wewnątrz firmy? 4 wskazówki dla pracujących zdalnie lub hybrydowo.
Praca zdalna lub hybrydowa stanowi wyzwanie dla komunikacji wewnętrznej w firmie, a jest to kluczowe, aby pracownicy czuli się komfortowo i zmotywowani do rozwijania swoich karier w danym miejscu.
Jak stworzyć atmosferę, która będzie sprzyjała pozytywnemu postrzeganiu firmy i zatrzymaniu w niej utalentowanych pracowników?
Oto 15 skutecznych sposobów, które warto rozważyć:
1. Codzienne wirtualne interakcje
Zachęcanie do codziennych rozmów i wymiany informacji tworzy atmosferę zaangażowania i otwartości, nawet pracując zdalnie. Stwórzcie dedykowany kanał w komunikatorze firmowym, gdzie pracownicy mogą swobodnie wymieniać się informacjami, ciekawostkami, memami czy zdjęciami, co pozwoli na spontaniczną interakcję.
Dobrym pomysłem może być również integracja online w postaci wirtualnych wydarzeń team-buildingowych, takich jak wirtualne gry, quizy online, konkursy wiedzy czy wideorozmowy przy kawie.
2. Wideokonferencje
Regularne wideokonferencje są nieodzowne w pracy zdalnej i hybrydowej, umożliwiając utrzymanie relacji między zespołami i zwiększenie zaangażowania. Aktywne korzystanie z kamer przez uczestników jest kluczowe. Umożliwia ono wizualny kontakt, interpretację komunikacji niewerbalnej i budowanie więzi, a także skupiając uwagę i wzmacniając uczestnictwo oraz zaufanie w zespole.
3. Wsparcie szkoleniowe
Udostępnianie materiałów szkoleniowych online oraz organizowanie cyfrowych szkoleń i webinarów, które pomagają w rozwoju zawodowym pracowników, sprzyja lepszej komunikacji i podnoszeniu kompetencji, niezależnie od lokalizacji pracy.
4. Narzędzia online
Jak wynika z raportu „Efektywność zaczyna się od komunikacji wewnętrznej. Raport dla menedżerów na podstawie badania pracowników” 2/3 badanych uważa, że narzędzia on-line mogą usprawnić komunikację wewnętrzną w organizacji. Podobna ilość badanych pracowników chciałoby mieć dostęp do narzędzia on-line gromadzącego komplet informacji o firmie, prowadzonych projektach i pracownikach.
Jednym z takich narzędzi jest Synerdi – dzięki naszemu oprogramowaniu usprawnisz komunikację wewnętrzną, a także wydawanie wniosków, planowanie urlopów i ewidencję osobową pracowników. Dowiedz się więcej o funkcjonalnościach programu klikając tutaj.