Main Logo
  • Poznaj Synerdi
  • Cennik
  • Portal HR
  • Kontakt
  • <Logowanie>
Main Logo
  • Poznaj Synerdi
  • Cennik
  • Portal HR
  • Kontakt
  • <Logowanie>

Poznaj 4 sposoby na efektywne zarządzanie czasem w pracy

24 sierpnia, 2023

Czas to jeden z najcenniejszych zasobów, jakimi dysponujemy. Umiejętne zarządzanie czasem pozwala nam być bardziej produktywnymi i skuteczniejszymi w pracy, a także uwolnić energię na rozwój czy przyjemności. Istnieje wiele technik i metod, które mogą pomóc nam w zarządzaniu czasem. Oto 4 z nich:

1: Technika Pomodoro
Technika Pomodoro to metoda zarządzania czasem, w której pracujesz nieprzerwanie nad jednym zadaniem przez 25 minut (nazywanymi “pomidorkami”), a następnie robisz krótką przerwę. Po czterech pomidorkach zrobisz dłuższą przerwę. Ta technika pomaga zwiększyć koncentrację, efektywność i motywację w pracy.

Ta technika została stworzona przez włoskiego programistę i studenta Francesco Cirillo w latach 80. XX wieku. Nazwa “Pomodoro” (włoskie słowo oznaczające “pomidorek”) wzięła się od kuchennego zegara w kształcie pomidora, który Cirillo używał do mierzenia czasu podczas swoich pierwszych eksperymentów z tą metodą.

2: Less is more
Podziel duże zadania na mniejsze, bardziej przystępne części. Duże zadania mogą być przytłaczające i trudne do wykonania. Podziel je na mniejsze, bardziej przystępne części, które będziesz mógł wykonać łatwiej i szybciej.

Cenna porada: przypisz priorytety do zadań i zacznij ich realizację od najważniejszych

3: Ćwicz asertywność
Naucz się mówić “nie”: Bądź świadomy swoich ograniczeń czasowych i nie przyjmuj każdej prośby o pomoc czy współpracy. Uczciwie wyjaśnij, że masz już zaplanowane zadania i nie możesz się obecnie zająć dodatkowymi projektami. Często spotykamy się z prośbami o pomoc czy współpracę, które wydają się interesujące lub ważne, ale przyjęcie ich może zakłócić nasz plan działania.

Uczciwie wyjaśnij swoją sytuację, że masz już zaplanowane zadania i nie możesz się obecnie zająć dodatkowymi projektami. Jeśli to możliwe, zaproponuj inną dogodną datę. Pamiętaj, że Twoje zdrowie i dobre samopoczucie są ważne, a nadmierna liczba zadań może prowadzić do przeciążenia i spadku produktywności.

4: Technologia to Twój inteligentny asystent
Korzystaj z narzędzi do zarządzania czasem, takich jak aplikacje do organizacji, kalendarze elektroniczne, przypomnienia i alarmy. W ten sposób będziesz mógł śledzić terminy i pilnować harmonogramu.

Oprogramowanie Synerdi pomoże Ci uporać się ze żmudnymi i powtarzalnymi zadaniami, takimi jak:
– organizacja urlopów i nieplanowanych dni wolnych,
– zarządzanie informacją o pracownikach,
– automatyczna kontrola nadgodzin,
– tworzenie przyjaznych raportów i sprawozdań.

Oszczędź swoje roboczogodziny – przetestuj za darmo i sprawdź wszystkie możliwości programu.

Zainteresował Cię ten artykuł? Udostępnij go!
Tagi:PrawoPrawoPracyUrlop
Poprzedni wpis
Następny wpis

Zobacz także

  • Grywalizacja w HR: Jak zabawa zwiększa zaangażowanie pracowników
  • Praca hybrydowa 3.0: Co po pracy zdalnej?
  • Długi weekend majowy – czas na prawdziwy reset
  • Wellbeing jako strategia biznesowa, a nie tylko benefit
  • Ewidencja czasu pracy – cicha obsesja PIP. Jak się przygotować, by spać spokojnie?
  • Urlop jednym kliknięciem – dlaczego warto przejść na elektroniczne wnioski urlopowe?
  • Masz jeszcze papierowe teczki? Czas je zdygitalizować – zrób miejsce na rozwój!
  • Dlaczego backup to konieczność, a nie opcja?
  • Motywacja pokoleń
  • Dlaczego warto uczestniczyć w webinarze „Umowy z pracownikami bez tajemnic – jak uniknąć kosztownych błędów”?

© Copyright 2025 casco.pl | Regulamin serwisu

Dziękujemy!

Szanowny Kliencie,

 

Serdecznie dziękujemy za zainteresowanie naszą ofertą i skorzystanie z opcji bezpłatnego odbioru naszego e-booka. Wkrótce, nasz zespół skontaktuje się z Tobą poprzez e-mail podany w formularzu zamówienia, aby dostarczyć zamówioną książkę.

Oczekuj na swoją cyfrową kopię w najbliższym czasie!

 

Pozdrawiamy,
Zespół Synerdi.pl